Tło w wizualizacji
Powyżej kilka przykładów wizualizacji, w których w tło zostało wprowadzone zdjęcie. Tak w zasadzie zdjęcia te zostały wprowadzone w tło Widoku 3D.
Powyższe okno wywoływane jest ikoną Opcje widoku 3D dostępna z okna widoku 3D. Po kliknięciu na podgląd obrazka znajdującego się w tle otwiera się okno, w którym wskazujemy nasze zdjęcie.
Wizualizacja obliczana jest w oddzielnym widoku, w którym tło jest zawsze takie samo. Po obliczeniu się renderingu efekt można zapisać z tłem renderingu, zadanym w widoku 3D lub bez tła. Trzecia i czwarta wizualizacja pokazana powyżej jest właśnie zapisana z tłem z widoku 3D.
Dwie pierwsze wizualizacje maja zastosowany dodatkowy „Trick”. Ponieważ wspomniałam, scena renderowana jest w niezmienianej przestrzeni, gdzie nie ma naszego tła, to wszelkie lustrzane powierzchnie odbiją tło znajdujące się w przestrzeni renderingu, nie naszego zadanego tła.
Żeby uzyskać odpowiednie odbicie w przeszkleniach wprowadzam do sceny bryłę i nakładam na nią ten sam plik co w tło.
Bryłę definiuję tak, aby była widoczna w scenie lub nie (dla pierwszej wizualizacji bryła była wstawiona za kamerą).
Tak wygląda widok 3D drugiej wizualizacji, a poniżej widok rzutu sceny z wprowadzonymi bryłami.
Gdyby brył nie było widok 3D wyglądał by tak.
A wizualizacja tak:
Wizualizacja z tłem z renderingu.
Z tłem z widoku 3D, gdzie należy zwrócić uwagę na szyby w oknach, na których nie ma ani jednej chmurki. Gdyby tu było tło ze zdjęciem z domami, też oczywiście w oknach by się nie odbiły.
Wizualizacja bez tła. W dowolnym programie graficznym można podłożyć zdjęcie w tło, ponieważ tu jest ono przezroczyste.