• Krajobraz – zmiana obiektu 2 i 3D

    ArCADia-ARCHITEKTURA KRAJOBRAZU ma możliwość wprowadzenia roślin, które są pokazane w sposób schematyczny. Zarówno symbol 2D jak i jego prezentację 3D można zmienić i np. zapisać do biblioteki programu. Dla przykładu […]

    Czytaj dalej >>
  • O1, D1 – dla okien i drzwi skąd się biorą

    Jeśli wprowadzamy okno lub drzwi z biblioteki, to opis elementu jest pełen, czyli na odpowiednio O1 lub D1. Przy wstawianiu okien lub drzwi o własnych paramentach wstawiają się one z […]

    Czytaj dalej >>
  • Praca z zaimportowanym plikiem IFC

    Nowa wersja ArCADia-IFC daje możliwość wczytania pliku lub kilku plików IFC do jednego projektu. Nie są one konwertowane na obiekty systemu ArCADia, tworzą własny model zarządzany niezależnie od modelu systemu. […]

    Czytaj dalej >>
  • Obrót obiektów 3D

    Jeśli projekt aranżujemy obiektami typu krzesło, stół, szafka, samochód czy drzewo, to nie potrzebujemy wykorzystywać opcji obracania obiektu we wszystkich trzech osiach. Krzesło zazwyczaj ustawiamy na nogach i oparciem do […]

    Czytaj dalej >>
  • Wybieranie wszystkich ścian z menadżera

    Programy typu CAD mają różne możliwości wyszukiwania elementów. Można zaznaczyć np. wszystkie okręgi lub linie w projekcie albo wyszukać tylko linie rysowane określonym typem lub kolorystyką. System ArCADia posługuje się […]

    Czytaj dalej >>
  • Zagospodarowanie terenu

    20 Przedstawiając nasz projekt jako wizualizacje nie pokazujemy samego budynku, ale osadzamy go na terenie. Nie chodzi tu tylko o pokazanie płaskiego zielonego placka (choć taki często wystarczy), na którym […]

    Czytaj dalej >>
  • Oświetlenie sceny wizualizacji podstawy

    W zależności od tego co czy chcemy zwizualizować wnętrze pomieszczenia, czy też pokazać cały budynek, to oświetlenie będzie różne. Plener, czyli budynek wraz z otoczeniem, pokazujemy zazwyczaj w oświetleniu dziennym, […]

    Czytaj dalej >>
  • Elementy prętowe eksport do R3D3-Rama 3D

    Do tej pory z ArCADii-ARCHITEKTURY do programu R3D3-Rama 3D można było przesłać dach w celu wykonania konstrukcji więźby. Do tego nie była potrzebna licencja na program R3D3-Rama 3D, można było […]

    Czytaj dalej >>
  • Opis więźby

    Nowa wersja programu ArCADia-ARCHITEKTURA posiada opcję automatycznego opisywania więźby dachu. Na blogu była już opisywana możliwość tworzenia w modelu budynku więźby dachowej, która definiowana jest w programie R3D3-Rama 3D, a […]

    Czytaj dalej >>
  • Siatka osi modularnych

    Pracując na programie ArCADia lub ArCADia-INTELLICAD, możemy dla ułatwienia wprowadzania elementów włączyć siatkę punktów. Jej rozstaw możemy dowolnie ustawiać. Przy projektowaniu budynków może jednak przydać się siatka osi modularnych, której […]

    Czytaj dalej >>
  • Przekrój schodkowy

    Czasem przy skomplikowanej bryle budynku i różnych wysokościach podłóg i sufitów w projekcie trzeba zastosować albo większą ilość przekrojów, albo przekrój schodkowy. Program pozwala na tworzenie przekroju prostego, ale poprzez […]

    Czytaj dalej >>
  • Multischowek, czyli kopiowanie

    Kopiowanie elementów systemu ArCADia może następować poprzez opcje modyfikacji (Kopiuj) lub przez schowek (Ctrl+C) lub przy tworzeniu kondygnacji lub przez Multischowek. Pierwsza opcja pozwala przekopiować zaznaczony element lub elementy na […]

    Czytaj dalej >>
  • Tło w wizualizacji

    Powyżej kilka przykładów wizualizacji, w których w tło zostało wprowadzone zdjęcie. Tak w zasadzie zdjęcia te zostały wprowadzone w tło Widoku 3D. Powyższe okno wywoływane jest ikoną Opcje widoku 3D […]

    Czytaj dalej >>
  • Przenoszenie budynku do innego projektu

    Niestety, nie ma w programie takich poleceń jak Zapisz lub Eksportuj budynek, a co za tym idzie, nie ma też polecenia Importuj budynek. Jednak jeśli chcemy wprowadzić budynek z innego […]

    Czytaj dalej >>
  • Projekt 2 – 10. Przekroje, elewacji i widoki kondygnacji

    Jeśli projekt mamy już gotowy, możemy zabrać się za dopracowanie dokumentacji. Możemy wprowadzić przekroje, elewacje i rzuty kolejnych kondygnacji. Najlepiej zrobić to na koniec projektu, gdyż każdy kolejny widok może […]

    Czytaj dalej >>
  • Projekt 2 – 9. Prezentacja projektu (wizualizacja)

    W poprzednich częściach został zbudowany dom jednorodzinny. W tej części postaramy się pokazać go jak najkorzystniej w widoku 3D i zapisać wizualizacje z kamer istniejących w projekcie. Zaczniemy od wprowadzenia […]

    Czytaj dalej >>
  • Projekt 2 – 7. Wprowadzanie i modyfikacja dachu

    W poprawnych częściach zbudowaliśmy trzy kondygnacje i nakryliśmy je domyślnym dachem. Teraz zaznaczamy wprowadzony dach i wchodzimy we właściwości. Powyżej domyślne ustawienia połaci, które zaraz zmodyfikujemy dla uzyskania dachu dwuspadowego. […]

    Czytaj dalej >>
  • Projekt 2 – 6. Tworzenie poddasza

    W poprzednich częściach został stworzony rzut parteru i fundamentów. Teraz stworzymy nową kondygnacje powyżej, zmienimy jej rzut ścian, zmodyfikujemy strop parteru i wprowadzimy dach. Zaczynamy od tworzenia nowej kondygnacji powyżej. W […]

    Czytaj dalej >>
  • Elementy stalowe w ArCADii-ARCHITEKTURZE

    ArCADia-ARCHITEKTURA od wersji 7.0 posiada nową opcję wstawiania słupów stalowych. Opcja pozwala na wprowadzenie słupów pionowych, pochyłych i poziomych elementów stalowych. Wszystkie opcje dostępne po kliknięciu ikony . Standardowe okno […]

    Czytaj dalej >>
  • Rozszerzanie biblioteki obiektów 3D

    Biblioteka obiektów 3D w programie nie jest duża. Mamy tu do dyspozycji tylko podstawowe elementy, ale możemy bibliotekę powiększać na różne sposoby. Oczywiście możemy kupić bibliotekę zdefiniowaną do programu ArCADia. […]

    Czytaj dalej >>

Import obiektów z programu ArCon

ArCADia-ARCHITEKTURA ma możliwość powiększania biblioteki obiektów o formaty: 3ds, aco i o2c. Dwa ostatnie formaty to obiekty z programu ArCon. Z tego programu obiekty jednak można przenieść na dwa sposoby: poprzez import wymienionych formatów lub przez przeniesienie projektu. W drugim wariancie oba programy muszą być uruchomione jednocześnie, ale trzeba najpierw spełnić odpowiednie wymagania: Od Windows 7 program ArCon najczęściej do […]

Czytaj dalej

Oświetlenie sceny wizualizacji II

W przypadku tworzenia wizualizacji wnętrza nie musimy koniecznie wstawiać oświetlenia sztucznego, znaczy źródeł światła. Choć bez wątpienia może być tak, że bez nich będzie w pomieszczeniu za ciemno. Na renderingu powyżej jest wyłączone wszelkie oświetlenie wewnątrz pomieszczenia. Jest ustawione światło dzienne, tak aby jego promienie wpadały jak najdalej do pomieszczania. Lampy i dodatkowe źródła światła mają powyłączane żarówki. Można by […]

Czytaj dalej

Zagospodarowanie terenu

20 Przedstawiając nasz projekt jako wizualizacje nie pokazujemy samego budynku, ale osadzamy go na terenie. Nie chodzi tu tylko o pokazanie płaskiego zielonego placka (choć taki często wystarczy), na którym stoi projekt, ale o zagospodarowanie terenu wokół budynku. Chodzi o ukształtowanie terenu, wprowadzenie dojścia do budynku, czy też podjazdu. Bezpośrednio w programie nie ma opcji wprowadzania chodników i podjazdów, ale […]

Czytaj dalej

Betonowy wydruk, czy możliwy jest dom z drukarki 3D ?

Problem wydaje się dość abstrakcyjny, ale jednak możliwy do zrealizowania. Od momentu pojawienia się drukarek 3D wielu wynalazców zaczęło się zastanawiać nad możliwością zastosowania analogicznej idei powstawania obiektu przez nakładanie kolejnych warstw materiału w innych dziedzinach niż prototypowanie elementów z tworzywa sztucznego. Jednym z takich obszarów jest budownictwo, holenderska firma CyBe Construction, której założyciel, Berry Hendriks, od drugiej połowy 2013 roku wytrwale rozwija […]

Czytaj dalej

Oświetlenie sceny wizualizacji podstawy

W zależności od tego co czy chcemy zwizualizować wnętrze pomieszczenia, czy też pokazać cały budynek, to oświetlenie będzie różne. Plener, czyli budynek wraz z otoczeniem, pokazujemy zazwyczaj w oświetleniu dziennym, a w zasadzie chodzi tu o światło otaczające. Jeśli chodzi o ustawienia światła otaczającego to są one dostępne w oknie renderingu. Ustawienia światła znajdują się w części Oświetlenie. Jeśli nie […]

Czytaj dalej

Słupy o zmiennej szerokości – podmurówki

Czasem dla urozmaicenia bryły budynku, a czasem ze względu na podmokły teren chcemy wprowadzić skośne elementy podmurówki, narożnika budynku lub słupów przy wejściu. W programie ArCADia-ARCHITEKTURA mamy 2 rodzaje słupów: monolityczne o przekroju prostokątnym lub eliptycznym oraz elementy stalowe. Pierwsze możemy wprowadzać wyłącznie pionowo, drugie dowolnie: i pionowo, i poziomo (choć wówczas nie można ich już nazwać słupami), i pod […]

Czytaj dalej

Wymiar dowolny

W zależności od tego, czy pracujemy na programie ArCADia, ArCADia-INTELLICAD, AutoCAD, czy ArCADia-START mamy dostęp do różnego wymiarowania. Jeśli pracujemy na jednym z trzech pierwszych wymienionych programów, to model systemu możemy zwymiarować opcjami CAD. W każdym przypadku możemy korzystać, co proponuję, z wymiarów systemu. Wymiar ten jest przypisany do elementu i razem z nim będzie przesuwany i modyfikowany. Jest też […]

Czytaj dalej

Makiety architektoniczne a wydruk 3D

Makiety architektoniczne do czasu powstania komputerowych programów CAD były jedną z pierwszych form prezentacji wizji architektonicznej i samego projektu budowlanego. Obecnie trudno nawet dociec co było pierwsze makieta czy projekt, na przestrzeni wieków wszelkiego rodzaju modele stanowiły istotne narzędzie pracy architektów i budowniczych, pozwalały one zarówno na kształtowanie się idei projektowej jak i późniejsze planowanie prac budowlanych. Makieta będąc miniaturą posiada […]

Czytaj dalej

Wybór drukarki 3D FDM do wydruku modeli architektonicznych

Rynek drukarek 3D podlega bardzo dynamicznym zmianom. Producenci oprócz ciągłego udoskonalania najbardziej popularnych drukarek korzystających z technologii FDM do sprzedaży wprowadzają coraz więcej drukarek korzystających z innych rozwiązań. Coraz bardziej dostępne staja się drukarki drukujące w technologiach gdzie materiałem jest proszek lub granulat. Na użytek wydruku modeli architektonicznych bardzo dobrze sprawdzają się drukarki CJP, które dają możliwość tworzenia wielokolorowych wydruków. Niestety […]

Czytaj dalej

Technologie wydruku 3D

Technologia CJP (Color Jet Printing) Technologia druku polegająca na utwardzaniu warstwowym sproszkowanego gipsu za pomocą specjalnego lepiszcza. Działanie drukarki CJP można porównać do drukarki atramentowej, dozującej materiał oraz barwnik. Początkowo na platformę budującą nakładane jest tworzywo, na które następnie podczas utwardzania dodatkowo nanoszona jest barwa w danych miejscach dzięki czemu uzyskujemy nie tylko dokładne ale także pełno kolorowy wydruk 3D. Drukarka wielokrotnie […]

Czytaj dalej
1 3 4 5 6 7 18